طرز تهیه رب انار ملس خانگی

Jpeg


رب انار ملس و تا حدی غلیظ، بهترین نوع رب انار است؛ که طرز تهیه ی آسانی نیز دارد. رب انار ملس خانگی را می توان در غذا و یا به تنهایی استفاده کرد.
رب انار بسته به نوع انار آن و میزان حرارت دهی، با غلظت های مختلف و طعم ترش یا ملس تهیه می شود. رب انار غلیظ، تیره رنگ و ملس بهترین نوع رب انار است؛ که می توان آن را به صورت تنها و برای سلامتی یا برای طبخ در غذاها استفاده کرد.

طرز تهیه رب انار خانگی

در مرحله ی اول باید انارها را دانه کرد. پس از انجام این کار، باید دانه های انار را یک مرتبه شستشو داد. شستن زیاد دانه های انار باعث می شود؛ از مواد مفید موجود در آنها کاسته شود.
در مرحله ی بعد دانه های انار را در ظرفی با اندازه ی مناسب قرار می دهیم. مقداری آب باید به ظرف حاوی دانه های انار اضافه شود. بهتر است؛ آب اضافه شده به اندازه ای باشد؛ که وقتی روی دانه های انار ریخته شد؛ به اندازه ی یک بند انگشت، روی آنها قرار گیرد.
می توان در طول زمانی که مواد روی شعله ی گاز قرار دارند؛ با وسیله ای مثل گوشت کوب، آنها را له کرد. یک روش دیگر نیز این است؛ که وقتی تا حدی مخلوط آب و انار جوشید و قوام آمد؛ آن را صاف کرده؛ ظرفی زیر صافی قرار داده تا آب آن دور ریخته نشود و دانه های انار را له کرد.
هسته های باقیمانده را یک با شستشو داده و آب آن را به مواد اضافه کنید. در مرحله ی اصلی، نوبت به حرارت دادن مایع اصلی است. در این مرحله باید مرتب مایع را هم زد تا ته نگیرد و به اندازه ی کافی غلیظ شود. در انتها می توان یک قاشق چایخوری نمک به رب انار اضافه کرد. اما از اضافه کردن شکر خودداری کنید؛ زیرا علاوه بر این که حالت طبیعی آن را از بین می برد؛ باعث کپک زدن آن نیز می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *