خواص و مزایای درمانی رب انار


خواص و مزایای رب انار، سالیان طولانی است که در انجمن های پزشکی و درمانی سراسر دنیا اثبات شده است، اما هنوز باور های غلطی در مورد آن وجود دارد که این اشتباهات ناشی از نداشتن اطلاعات کافی در این مورد است.
گونه های مختلف انار در ایران (حدود ۷۰۰ رقم) را میتوان در یک تقسیم بندی سه بخشی قرار داد. این تقسیم بندی شامل: انار ترش، ملس و شیرین است. این میوه اعجاب انگیز دارای خاصیتی است که در کمتر میوه ای میتوان آن را یافت و آن این است که این میوه در اثر برخورد با حرارت و پخته شدن به طور چشمگیری خواص خود را نگه میدارد و تنها درصد ناچیزی از ویتامین هایش را از دست میدهد.
پس میتوان چنین نتیجه گرفت که روی خواص درمانی رب انار نیز میتوان مانند انار تکیه کرد.
رب انار نیز مانند میوه انار دارای پلی فنول و اسید الایژیک است. دانستن این نکته ضروری به نظر میرسد که بخش اعظم خواص انار از همین دو ترکیب فوق الذکر است. بنابراین رب انار نیز همه خواص و مزایای کم نظیر میوه اش را به همراه دارد به جز کاهش اندک ویتامین c.
همانطور که انار مانع از گرفتن عروق خونی میشود، رب انار نیز با همان کیفیت این کار را برای بدن انجام میدهد. رب انار را میتوان یک سپر طبیعی در برابر آلودگی های هوا و همچنین تشعشعات مختلف از جمله امواج تلفن همراه دانست زیرا آنتی اکسیدان های موجود در این محصول فرآوری شده، رادیکال های آزاد موجود در بدن را که موجب بروز بیماریهایی نظیر سرطان میشود به طور کامل دفع میکند.
احتمالا با افرادی برخورد کرده اید که درگیر آفت دهان و برفک شده اند، این پدیده که بروزش در فصول گرم سال بیشتر است تنها راه درمان ساده طبیعی این مشکل نگه داشتن رب انار در دهان است. لازم به ذکر است که برای این منظور، رب انار باید ترش باشد.
اگر در برگه جواب آزمایش شما نشانه هایی از وجود آنزیم های مشکوک کبدی است، این بدان معناست که شما در صورت عدم رعایت نکات پزشکی به زودی به کبد چرب مبتلا خواهید شد. یکی از توصیه های طب سنتی در این مورد، مصرف رب انار و آب انار است که از قضا بهترین تصفیه کننده خون نیز میباشد.
افرادی که نشانه هایی از ضعف بینایی در خود دارند هم میتوانند با اتکا به رب انار از نوع شیرین، این مشکل را مرتفع سازند. به این صورت که رب انار شیرین را با میل تمیز، به چشم بکشند.
اما در میان موجی از خواص درمانی رب انار، عده ای نیز بر این باورند که مصرف آن برای معده مضر است. باید به این گروه چنین پاسخ داد که رب انار حاوی اسید کلریدریک است اما این اسید هیچ مشکلی برای معده بوجود نمی آورد. در واقع معده، خود نیز برای هضم غذا همین اسید را ترشح میکند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *