خواص رب انار و بیماری دیابت


رب انار خواص فراوانی دارد و بیماران دیابتی هم می توانند از آن استفاده کنند.
وقتی صحبت از رب انار به میان می آید، اشاره به همان خواص انار مطرح می شود. در کل، انار سرشار از ترکیباتی به نام ” پلی فنول ” ها است که باعث پایین آمدن کلسترول بد خون یعنی ldl شده و اجازه نمی دهد صفحات چربی در عروق تولید شوند و البته خواص انار تنها به این موارد ختم نمی گردد و وجود آنتی اکسیدان های در انار موجب شده تا این محصول به صورت یک خوراکی ضد سرطان تبدیل شود و فراموش نکنید که انار، مواد مغذی بسیاری دارد؛ یعنی در هر ۱۰۰ گرم از این میوه ۲۴۰ میلی گرم پتاسیم، ۳ گرم فیبر، ۱۳ میلی گرم ویتامین ث، ۸۰ درصد آب و ۵۰ کیلوکالری انرژی یافت می شود. در ضمن، مقداری آهن در انار درجه یک وجود دارد ولی به عنوان آهن نمی توان روی آن حساب کرد.



خواص انار برای افراد دیابتی


میزان قند موجود در انار به اندازه ای است که هرگز نمی توان بیماران دیابتی را از مصرف آن منع نمود زیرا انار از جمله خوراکی های طبیعی و منحصر فردی است که علاوه بر تنظیم فشار خون می تواند میزان قند خون را در بدن تنظیم نماید با این حال بهتر است افرادی که مبتلا به بیماری دیابتی حاد هستند با استفاده از نظر پزشک خود می توانند از این میوه بهره ببرند.
خواص رب انار

خواص رب انار

رب انار یکی از محصولات تولید شده از انار طبیعی می باشد و انار نیز همانند گوجه فرنگی و هویج در برابر حرارت می تواند چندین برابر قبل ویتامین داشته باشد البته در انار طبیعی میزان ۱۵ اسید آمینه وجود دارد که به میزان ۶ عدد از این اسید آمینه ها را هرگز در هیچ میوه دیگری نمی توان یافت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *