تولید و پخش رب انار خانگی


تولید و پخش انواع رب انار خانگی به واسطه ی سایت های معتبر اینترنتی در سراسر کشور صورت می گیرد. برای تهیه ی رب انار به صورت طبیعی روش های مختلفی وجو دارد.
رب انار یکی از خوشمزه ترین و پرخاصیت ترین چاشنی‌های ایرانی است که در بسیاری از غذاها و خورشت های سنتی از آن استفاده می شود.
خوشبختانه مراکزی وجود دارند که انواع رب انار را با طعم ها و غلظت های مختلف به صورت طبیعی و خانگی، بدون مواد افزودنی و نگهدارنده تولید کرده و روانه بازار می‌کنند. برای اطلاع از نحوه ی خرید رب انار خانگی می ‌توان از طریق سایت های معتبر اینترنتی اقدام کرد.

طرز تهیه رب انار خانگی

روش های متفاوتی برای تهیه ی رب انار خانگی وجود دارد. یکی از پرکاربردترین روش ها به این صورت است که دانه های انار را همراه با مقداری آب در ظرف مورد نظر ریخته و روی شعله قرار داده، مرتب هم می زنیم و سعی می کنیم با فشار دادن وسیله ای مثل گوشت کوب به دانه های انار، آب آنها را بگیریم.
پس از رد کردن این مواد از صافی و جدا کردن تفاله ی انار، آب انار را مجدداً روی شعله قرار داده تا به غلظت دلخواه برسد. بسته به نوع انار درجه ی شیرینی و ترشی رب انار متفاوت است. به هیچ وجه نباید از شکر استفاده کرد (مگر در حالتی که فقط یک خانواده از آن استفاده می کنند) زیرا مصرف شکر برای بیماران دیابتی مضر است. همچنین بسته به نوع انار رنگ آن ممکن است سیاه یا قرمز باشد. رب انار در غلظت های مختلف وجود دارد. به عنوان مثال در روش بالا می توان هسته های انار (تفاله) را همراه با مقداری آب مجدداً روی شعله قرار داد و رب انار با غلظت کمتر، کیفیت پایین تر و البته قیمت ارزان تر به دست آورد. اما اغلب افراد تمایل دارند رب انار غلیظ تهیه کنند زیرا خوشمزه تر و برای استفاده در غذا مقرون به صرفه تر است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *