ارزش غذایی رب انار ملس خانگی


رب انار، این چاشنی فوق العاده ی ایرانی، علاوه بر خوش طعم کردن غذا دارای ارزش غذایی نیز می باشد. رب انار ملس خانگی بالاترین ارزش غذایی را دارد.
از زمان های بسیار قدیم، یعنی خیلی قبل تر از مادربزرگ های ما، رب انار، به عنوان یک طعم و رنگ دهنده ی طبیعی در غذاهای ایرانی به کار رفته است. با این تفاوت که در قدیم، پیش از آمدن دستگاه ها و کارخانه های صنعتی، رب انار را در منزل با قرار دادن دیگ های بزرگ روی آتش چوب و زغال درست می کردند. این رب انارها بدون افزدون هیچ ماده ی اضافه ای، حتی شکر تهیه می شد. به همین دلیل رب انار ارزش غذایی بالایی داشت.
رب انارهای صنعتی موجود در بازار، اغلب حاوی مقداری مواد نگهدارنده و گاهی افزودنی های مصنوعی، به عنوان طعم دهنده می باشند.
بهتر است؛ همواره از رب انار طبیعی استفاده کنیم؛ تا ارزش مواد مغذی موجود در انار را از دست ندهیم.

ویژگی های رب انار خانگی

رب انار خانگی و طبیعی، عطر، طعم و رنگ بی نظیری به غذای ایرانی می بخشد. به علاوه رب انار طبیعی، دارای ارزش غذایی فوق العاده ای است.
رب انار با کلسترول بد خون، فشار خون و قند خون بالا مبارزه می کند.
مصرف رب انار آفت و زخم دهان را درمان می کند.
اینها تنها بخش کوچکی از خواص رب انار است و می توان گفت که رب انار خانگی کلیه ی ویژگی ها و فواید میوه انار به جز ویتامین C را در بر دارد. با حرارت دادن آب انار، ویتامین C موجود در آن کاهش می یابد؛ اما به طور کامل از بین نمی رود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *