فواید خوردن رب انار برای سرما خوردگی


خوردن رب انار به جهت داشتن ویتامین و آنتی اکسیدان برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی استفاده می شود. خوردن رب انار فواید بی نظیری برای بدن انسان دارد.
رب انار، در واقع سسی کاملاً طبیعی و سالم است؛ که از حرارت دادن و تغلیظ آب انار به دست می آید. سالیان درازی است که از این سس فوق العاده مفید به عنوان چاشنی غذاها استفاده می شود.
رب انار همچون سایر فرآورده ها، اگر به صورت ارگانیک و بدون مواد نگهدارنده تهیه شود؛ همان خواص انار را دارد. درست است که در اثر گرما، مقدری از ویتامین C موجود در آب انار از دست می رود. اما باز هم به دلیل داشتن ویتامین های دیگر (به عنوان مثال ویتامین های گروه B)، داشتن آنتی اکسیدان، پلی فنول، اسید آمینه و مواد معدنی، در پیشگیری از بیماری ها، دفع عفونت و سرماخوردگی موثر است.

رب انار برای سرماخوردگی

با توجه به شیوع سرماخوردگی در فصل پاییز و مفید بودن انار برای پیشگیری و درمان این بیماری، به نظر می رسد؛ که خداوند میوه ی شفابخش انار را برای این فصل آفریده است. زیرا در فصل پاییز می توان از انار و آب انار تازه برای مقابله با سرماخوردگی و آنفولانزا استفاده کرد.
اما در فصل های دیگر برای مبارزه با سرماخوردگی، در نبود انار بهتر است؛ علاوه بر مصرف میوه ها و سبزیجات فصل، از>رب انار طبیعی استفاده کرد. می توان از ترکیب رب انار با مقداری آب و یک قاشق غذاخوری عسل، شربتی برای درمان سرماخوردگی درست کرد.
آبمیوه های موجود در بازار حاوی مواد نگهدارنده و اسانس هستند. بنابراین خاصیت انار را ندارند. رب انار در درمان سرفه های عفونی بعد از سرماخوردگی نیز موثر است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *