روش نگهداری رب انار خانگی


رب انار اگر به روش خانگی و بدون اضافه کردن شکر یا هر گونه ماده ی افزودنی دیگر تهیه شود؛ به مدت طولانی، قابل نگهداری است. البته روش جا دادن رب انار در ظرف مناسب بسیار مهم است.
می دانیم که میوه ی انار به خصوص اگر از نوع مرغوب ایرانی باشد؛ از ماندگاری نسبتاً خوبی پس از برداشت، برخوردار است. اما اگر انار آبگیری شده و حرارت ببیند؛ زمان ماندگاری آن بسیار بالا می رود.

سس گلوریا را می توانید در صورت نبود رب انار استفاده نمایید.

نحوه تهیه رب انار در خانه

به طور کلی رب انار از حرارت دادن و تغلیظ آب انار به دست می آید. معمولاً دانه های انار را به همراه مقداری آب روی شعله قرار داده و در چند مرحله هسته های انار را با فشار وسیله ای آبگیری و آب آن را صاف می کنند.

سس قرمز دلپذیر نیز مراحلی نظیر تهیه رب انار طی می کند تا کاملا بهداشتی به دست مصرف کننده برسد.
مهم ترین کار در فرآیند درست کردن رب انار، این است؛ که پس از قرار دادن آب انار صاف شده روی حرارت و زمانی که به غلیظ شدن نزدیک می شود؛ باید مرتب آن را هم بزنیم تا ته نگیرد.

نکات لازم جهت نگهداری انار

• رب انار به خودی خود با گذشت زمان سفت و غلیظ می شود. بنابراین نباید هنگام خاموش کردن شعله، خیلی غلیظ باشد.
• رب انار رقیق و آبکی نیز ماندگاری کمتری داشته و زود کپک می زند. پس رعایت اعتدال در غلظت رب انار بسیار مهم است.
• از افزودن شکر و هر چیز دیگری به رب انار خانگی خودداری کنید. این کار باعث می شود؛ رب انار زود کپک بزند.
• رب انار باید در ظروف شیشه ای نگهداری شود. روش بهتر این است که پس از این که ظرف کاملاً پر شد؛ روی آن مقدار خیلی کمی روغن مالیده و درب ظرف محکم بسته شود. با انجام این کارها زمان نگهداری رب انار بالا رفته و می توان آن را تا دو سال یا حتی بیشتر در جای خنک و خارج از یخچال نگه داشت.

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *